Svet-Stranek.cz
regenerační studio
MASARE

Pohybový aparát:regenerační studio

Pohybový aparát

ČASTÉ BOLESTI KRČNÍ PÁTEŘE

Nejčastější příčinou je přetěžování krku při skloněné hlavě. Hrbení, neustálé vytočení hlavy, extrémní nebo jednostranná námaha, chlad může vést k chronickým bolestem za krkem, svalová nerovnováha a ztuhlé svaly, zablokovaný krk, zkrácené vazy a kloubní pouzdra nebo I vyhřezlá ploténka.

Blokádakrční páteře často vzniká prudkém pohybu hlavou nebo přeležení krku.

Protruze tzv. vyklenutí nebo výhřez meziobratlové ploténky jsounásledky právě této nerovnováhy krční páteře.

Utlačovata dráždit nervové kořeny mohou i tzv. osteofyty nebo degenerativní onemocnění plotének označované DDD.

 Zaměřujemese na uvolnění stažených svalů a zkrácených vazů, narovnání obratlů a rovnováhy svalů, zprůchodnění energetických drah,rozbourání seklé lymfy a odstranění bolesti. Preventivní cvičení s maximálním udržení správné polohy krční páteře.


Uvědomte si jak sedíte, řídíte, kadeřnice - z jaké strany pracují, práce s počítačem a kde je obrazovka, pokladní a další. Zaměřujte se na rovné polohy, správné protažení a rovnoměrnou zátěž.



Bolest ramenního kloubu



Ruky používáme neustále k manipulace nebo k fyzické aktivitě. Čas od času mohou přijít různorodé bolesti ramen a ramenního kloubu, které mohou být strukturální nebo funkční. Třeba u sportovců dochází poměrně často k poškození tkání, k utržení vazů, poškození šlachy v pouzdru kloubu. Funkční - označujeme jako varovný signál, že k poškození ještě nedošlo a jedná se více o nerovnováhu a nepřiměřené zatěžování svalů.
Velice často se bolesti ramenního kloubu projeví  ve chvíli, kdy se snaží zvednout paži až nad hlavu, aby se pro něco natáhli nebo uložili předmět do vyšších částí. Typicky potom pocítí bolest právě při upažení, kdy je horní končetina ještě těsně pod horizontálou.  Vzhledem k vývoji obtíží není dobré bolest ramene přecházet, protože téměř s jistotou se časem z čistě funkční bolesti stane problém strukturální. Cílenou terapií G- technik  lze bolesti ramenního kloubu poměrně rychle odstranit. Komplexně uvolnit postižené i vzdálené místo a bolest ustoupí. Mobilizace hrudní páteře a napřímení nebo mobilizace žeber   a rameno se hned může pohybovat lehčeji. Cviky spojené s akupresurou a rozborem negativních přístupech docílíme bezbolestný stav.


Syndrom hruškového svalstva.
Nejčastějšími známkami syndromu: bolesti nebo znecitlivění v oblasti gluteusového svalu, mravenčení,bolesti v třísle.  Vedle hruškovitého svalu se nachází  ischiadní nerv. Další symptomy jsou bolesti nebo změna kožního cítění v oblasti hýždí, dolní části zad, třísla, kostrče, kyčle, zadní strany stehna, lýtka až oblasti nohy. Špatné sezení, časté řízení, křížení nohou náročné zatížení, špatné držení těla. Častá je vazba na zvýšené prohnutí v bedrech nebo výhřez ploténky. Další příčinou je neoptimální postavení pánve. Významným spouštěcím mechanismem je, když je druhý prst na noze delší než palec a prohloubení prvního meziprstního prostoru, nestabilita kotníku nebo prodělaný úraz.
Když je sval hruškového tvaru podrážděný, zapálený nebo opuchnutý, trpí i ischiatický nerv. Časté jsou  bolesti  v hýždi, připomínájící výstřely  elektrickým výbojem, začínajícím od tohoto místa a po celé noze dolů. Lidé  se pokoušejí zbavit nepříjemných pocitů pomocí protahování, které není moc úspěšné a často dochází k zhoršení. Častěji  postupuje pomalu, zákeřnými bolestivými pocity. Nejčastěji se potýkají s tímto problémem po běhu  z kopcích.

První krok  je uklidnit a uvolnit intenzivní zanícený sval a následné posílení svalového tvaru hrušky: protažení a speciální cvičení.

Důležité jsou správné techniky.


Masážní techniky a pomůčky  můžou být dobrým řešením pro relaxaci napjatých a unavených svalů. Typ masáže je dobré hlavně pro velké svaly, ležící na povrchu čtyřhlavého femoris, hýžďových svalů . Mobilizace pomocí míče. Srovnání nohou. Správná polohovací technika a chůze. Nedílnou součástí naší péče je pokaždé kontrola a napravení.

Uvolnění lopatek a hrudní páteře pomůžete srdci a plícím , uvolní dýchání a prokysličí orgány.

Bolesti v této oblasti  vzniká většinou při náhlém pohybu nekoordinovanou činností zádového svalstva. Blokáda vzniká při dlouhodobém přetěžování či nevhodném zatěžování hrudní páteře, např. při špatném držení těla, při sportu, při dlouhodobém ohnutí a vytočení nebo při déletrvajícím stresu. Jednotlivé svaly nespolupracují správně. Bývá pociťována okamžitá bolest v určitém úseku páteře s vyzařováním na jednu či druhou stranu. Zároveň jsou popisovány dechové obtíže. Bolest se také může přesouvat přes podpaží na přední stranu hrudníku.

vadné držení těla, lokální bolest a omezená pohyblivost . Častým problémem je aktuní ústřel žeber a hrudní páteře.
Bolest je provokována pohybem, nejčastěji rotacemi a napřimováním páteře. tzv . segmentový hrudní syndrom, zúžení páteřního kanálu. syndrom zmrzlého ramene, pásový opar, komprese nervu a žlučové kameny, artróza kloubů v okolí lopatky nebo reflux jícnu.

Nebo přenesená bolest vnitřních orgánů. Rool up- techniky jsou jednou z možností, kterou využíváme pro napravení.



Meridiánové masáže

U nás si můžete zažít výbornou rozvolňovací meridiální masáž. Určena hlavně pro správnou činnost orgánů. Dodáním energie a podpůrná terapie pro opětovné uzdravující procesy.
Meridiány

neboli Energetické větvě  v našem těle slouží k tomu aby energeticky vyživovali naše orgány , a chránily je.  Určité svaly jsou přiřazeny jistým orgánům a existuje energetický vztah mezi orgány a svaly.

V našem těle existuje čtrnáct hlavních meridián,  Dva hlavní -  oběhový a ohřívač a jednotlivé orgánové meridiány. Cílem je obnovit v organismu stav zdraví a rovnováhu energie. Stimulujeme rovnováhu a snažíme se o maximální průchodnost a otevření těchto drah.

Druhou prioritou kterou se zabýváme je orgánová energetická hodina, která se aktivuje v určitou dobu jednotlivých orgánů. Dle našeho zjištění jsou odlišnosti v časové ose u každého z nás individuálně tzv. posunutím.
Během každých dvou hodin by měly být aktivní příslušné meridiány. Pokud ale existuje funkční porucha, pak dojde k tomu, že v přesně vymezeném úseku dne budeme unavení, nebo čilí. Orgánové hodiny jsou našimi vnitřními hodinami.

Dle naší praxe zjišťujeme odlišnosti časové osy než jak je tomu uvedeno a věnujeme se individualitě včetně ve spojitosti s psychikou a výživou.

Právě proto aby jednotlivé orgány pracovali na maximální úroveň  snažíme se udržet stimulací a energetickým otevření průchodnost těchto drah,  kde spolu s orgánovou masáží působíme blahodárně na celý systém.
Přínosem je právě podpora imunity, odvádění zánětů a otoků, správné trávení a podpora pro správnou menstruaci, psychiku  tedy celkově celé tělo.





Těhotenské masáže a její blahodárný účinek

V těhotenství je bolest zad zcela normální

Těhotenské masáže přináší v těhotenství  vítanou úlevu. Nedoporučujeme masáže první tři měsíce a těsně před porodem. Obvykle se provádí vleže maximálně do 20 týdne, nebo na boku. Následně jsou většinou masáže v sedě.  Následně provádíme napravování páteře  a doporučené cviky pro uvolnění.

Těhotenská masáž se liší zejména svou intenzitou – masíruje se  daleko mírněji a cíleně, stimulují se reflexní body. Často se používá akupresura.

Pomáhá při harmonizaci organismu , otocích nohou, křečích a problémech se spánkem. 

Je ale možná jen v případě, že vaše těhotenství probíhá zcela bez komplikací a doporučení vašeho doktora.

Masáž lávovými kameny / hot stones

vás přivede do úžasného uvolnění a relaxačního transu.
Tato masáž  patří mezi velmi intenzivní masáže a dopřává klientům jedinečný luxusní zážitek. Hot stones-  vulkanické kameny pochází z hlubin země a v dlouhém toku lávy se dostávají do moře. Jsou tvořeny z minerálů, které jsou zdrojem rovnováhy. Masérské hmaty jsou při ní umocněny vyhřátými kameny.  Teplem se tělo prohřeje a svaly se snáz uvolní, zbaví vás stresu a navodí maximální pohodu. Každý hmat je proto mnohonásobně efektivnější a klienti zažívají jedinečnou relaxaci.Teplo prostupuje hluboko do těla, rozehřívá jej a uvolňuje. Stimuluje krevní oběh a celý lymfatický systém, čímž obnovuje energii těla, zrychluje metabolismus a odplavování škodlivin a toxinů z těla. Doporučujeme vám si dopřát 90minutovou masáž pro maximální účinek.

Rotátorová manžeta

Vaše ramena dělají spoustu důležitých věcí, které tak nějak všichni považujeme za samozřejmost. A pravě si moc neuvědomujeme jak moc je pro nás důležité je udržovat co v nejlepší pohodě, protože je potřebujeme pomalu na vše. Mezi velmi časté problémy patří částečné nebo úplné natržení rotátorové manžety znesnadňuje zvedání a pohyb paže. Můžete mít bolesti ramen a slabost paží. Poranění rotátorové manžety je běžné, zvláště když stárnete. Rotátorová manžeta chrání váš ramenní kloub a umožňuje vám pohybovat pažemi nad hlavou. Cílem je se vrátit k aktivitám pomocí fyzikálních terapeutických cvičení, které zlepšují flexibilitu a sílu svalů obklopujících ramenní kloub. K dalším následkům poškození ramene dochází k zánětu nebo podráždění šlachy, která se uchytí na kosti. Způsobuje bolest v oblasti těsně mimo kloub tzv. tendinitida. A díky se opakujícímu stejnému pohybu znovu a znovu - příkladem malíř, nebo tenista, kde  se múže podráždit bursa - malý váček s tekutinou, který se muže zanítit. Proto je velmi důležité si uvědomit svojí námahu a uvest ramena do obtimální polohy, dostatečného odpočinku, posilování obranischoponosti těla a zajistit adekvátní přísun minerálů a vitamínů. Tímto problémem se zabíváme velmi často a snažíme se dle našich zkušeností zvrátit tato poškození kompletním řešením a dopoučenou výživou. Pokud fyzicky namáhavě pracujete a jednotvárně nebo se věnujete těžšímu sportu, nebo vás začaly trápit tyto bolesti je na čase něco pro to udělat.

návštěvníků stránky
celkem16 290